Una unitat didàctica és un conjunt de recursos i processos de caràcter de projecte que utilitza el mestre per intentar organitzar tots els elements del procés d'aprenentatge i d’aquesta manera assolir uns objectius.
Les parts d’una unitat didàctica
- Introducció o contextualització, i justificació (del context, l’alumnat, la matèria,l’àrea principal i les relacionades, etc.)
- Objectius didàctics redactats en clau competencial
- Competències bàsiques
- Continguts d’aprenentatge
- Seqüència d’activitats (activitats, espai, organització social, recursos, etc.)
- Metodologies o orientacions per al desenvolupament
- Criteris d’atenció a la diversitat
- Recursos
- Temporalització
- Criteris i pautes per a l’avaluació
IMPORTÀNCIA DE LA PLANIFICACIÓ
És molt important i a la vegada necessari planificar una unitat didàctica perquè:
- Ens permet ser conscients i tenir el control de què volem transmetre als alumnes, com ho volem transmetre i per a què.
- Permet una estructura i seqüència didàctica amb tots els continguts necessaris i ben estructurada i alhora adaptar-se al currículum.
- Dóna seguretat al mestre, perquè sap el que ha de fer i d’aquesta manera sap com dirigir la classe cap a l’objectiu pensat. El mestre no abusa de la improvisació i d’aquesta manera evitarà i preveurà problemes.
- Permet que el mestre pugui preveure les dificultats dels nens i d’aquesta manera pot adaptar l’activitat a les necessitats d’aquests. També permet adaptar les classes a les capacitats i interessos dels alumnes.
La planificació de les classes, és molt important, per a què les estratègies d’un mestre no siguin sempre les mateixes. Ja què, això podria generar uns buits en l’aprenentatge dels nens i nenes. Alhora, hem de tenir en compte que les planificacions han de tenir un caràcter flexible per adaptar-se a diverses circumstàncies que poden sorprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada