dilluns, 13 de març del 2017

DIDÀCTICA - Decàleg del bon professor


Com ja sabem, en el procés d’E/A intervenen el docent i el discent. Tenint  en compte que el discent  és el centre actiu d’aquest procés, hem fet un decàleg sobre aquelles propietats que haurem de fer servir en un futur per a que el procés d’E/A sigui eficient.


  1. Aprenentatge basat en la realitat i les experiències reals →  Ficar exemples reals i aportar recursos reals per a una millor comprensió.

  1. Incorporar les noves tecnologies → Utilitzar recursos audiovisuals per acompanyar les sessions i aprofundir en la temàtica.

  1. Atenció a la diversitat → Adaptar les sessions a les necessitats educatives especials de certs alumnes que les necessitin.

  1. Transversalitat dels continguts → Associar o compartir continguts de varies assignatures alhora.

  1. Fomentar el treball cooperatiu →  Establir petits grups de treball a classe i adaptar la sessió per a que els nens aprenguin a treballar plegats i construeixin el seu propi coneixement de manera conjunta.

  1. Més autonomia i participació → Proporcionar més seguretat, llibertat i autonomia als alumnes.

  1. Motivació → Els professors han de saber com motivar els alumnes, fer que tinguin ganes d’aprendre.  A part, els professors haurien de ser més divertits i creatius.

  1. Metodologia diferent →  A més d’utilitzar diferents metodologies, la classe ha de ser participativa i dinàmica. Hi ha d’haver una interacció professor-alumne. Els professors demanaràn sovint l’opinió als alumnes durant les classes.
D’altra banda, no s’hauria d’explicar molt ràpid, és a dir no donar molta informació en poc temps. Les explicacions haurien de ser menys denses, més clares i més breus.
  1. Aprendre dels errors Els professors han de transmetre seguretat als seus alumnes, per aconseguir que no tinguin por a participar a classe ni a equivocar-se. A més a més, han de fer que se’n adonin i reflexionin sobre allò que han fallat, ja sigui a l’examen o durant un exercici a classe.

  1. Atenció personalitzada i tutories →  Que els alumnes puguin transmetre als professors les seves inquietuds. A més, que els professors siguin capaços adaptar algunes sessions a les necessitats dels alumnes, ja sigui col·lectivament o individualment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada