Com ja sabem, en el procés d’E/A intervenen el docent i el discent. Tenint en compte que el discent és el centre actiu d’aquest procés, hem fet un decàleg sobre aquelles propietats que haurem de fer servir en un futur per a que el procés d’E/A sigui eficient.
- Aprenentatge basat en la realitat i les experiències reals → Ficar exemples reals i aportar recursos reals per a una millor comprensió.
- Incorporar les noves tecnologies → Utilitzar recursos audiovisuals per acompanyar les sessions i aprofundir en la temàtica.
- Atenció a la diversitat → Adaptar les sessions a les necessitats educatives especials de certs alumnes que les necessitin.
- Transversalitat dels continguts → Associar o compartir continguts de varies assignatures alhora.
- Fomentar el treball cooperatiu → Establir petits grups de treball a classe i adaptar la sessió per a que els nens aprenguin a treballar plegats i construeixin el seu propi coneixement de manera conjunta.
- Més autonomia i participació → Proporcionar més seguretat, llibertat i autonomia als alumnes.
- Motivació → Els professors han de saber com motivar els alumnes, fer que tinguin ganes d’aprendre. A part, els professors haurien de ser més divertits i creatius.
- Metodologia diferent → A més d’utilitzar diferents metodologies, la classe ha de ser participativa i dinàmica. Hi ha d’haver una interacció professor-alumne. Els professors demanaràn sovint l’opinió als alumnes durant les classes.
D’altra banda, no s’hauria d’explicar molt ràpid, és a dir no donar molta informació en poc temps. Les explicacions haurien de ser menys denses, més clares i més breus.
- Aprendre dels errors → Els professors han de transmetre seguretat als seus alumnes, per aconseguir que no tinguin por a participar a classe ni a equivocar-se. A més a més, han de fer que se’n adonin i reflexionin sobre allò que han fallat, ja sigui a l’examen o durant un exercici a classe.
- Atenció personalitzada i tutories → Que els alumnes puguin transmetre als professors les seves inquietuds. A més, que els professors siguin capaços adaptar algunes sessions a les necessitats dels alumnes, ja sigui col·lectivament o individualment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada